Banánový koktejl

Správný potréninkový koktejl, slouží k regeneraci svalů po zátěži. Dodá nám všechny potřebné látky, které si naše tělo po sportovních aktivitách zaslouží. Měl by proto obsahovat tyto ingredience.

·         vodu – k doplnění ztracených tekutin

·         sacharidy – nahrazují svalový glykogen, který jsme  využili při sportu

·        proteiny – pomáhají obnově poškozené svalové tkáně

Samozřejmě by  měl obsahovat vitamíny, minerály nebo antioxidanty.

Jistě víte, že svaly nejrychleji využívají sacharidy a aminokyseliny z proteinů zhruba do 2 hodin po tréninku. V této době je tedy konzumace koktejlu nejvhodnější.

Důležitý je ovšem poměr sacharidů a proteinů, který by měl být 1:2 :3 (voda-sacharidy-protein). Koktejl by měl obsahovat jak tzv. rychlé cukry, které podporují zvýšení krevního cukru. Ten má za následek uvolnění inzulínu, který  převede ve svalových buňkách sacharidy na aminokyseliny. Pomalé sacharidy, tedy ty, které se uvolňují postupně a které udržují stálou hladinu cukru v krvi. Protein by měly obsahovat jak dobře stravitelné protein (např. syrovátkový), tak pomalu stravitelné (mléčný protein).

koktejl

Návod na domací banánový – ovocný protein:

0,5 l odstředěného mléka

kelímek nízkotučného bílého jogurtu (150 g) nebo odměrka 30g proteinu (podle chuti)

2 banány

1 polévková lžíce medu

špetka soli

Všechny suroviny dáme do mixéru a mixujeme.

Koktejl si připravte vždy čerstvý.

Koktejl je možné samozřejmě obměnit. Místo jednoho banánu, použijeme např. jahody, borůvky (které jsou zároveň výborným zdrojem antioxidantů) nebo kterékoliv jiné ovoce podle vaší chuti.

 Dobrou chuť 🙂